Loading...

Thursday, March 15, 2012

stuck


"I need time"
I gave the "time" u want.

But after the first step I took. I start to wonder. u need time for what? left brain begins to think of things they should not.

time progressed.

even a thousand reasons, the situation explained everything. Do not be surprised if I knew everything. Everything .. u betray the time given.

u are not improving but selfish. u left me waiting.

Everything has been proven. Situation and the time has helped me.

Give me a thousand reason to mislead me. but believe it or not I am not stupid.

thank u give me the opportunity to play this game.

Thursday, March 1, 2012

Tuesday, December 27, 2011

30 december 2011..
Xybase Sdn Bhd

harini sekali lagi aku mengambil risiko dalam hidup aku... aku melepaskan jawatan aku sebagai jurutera perisian... semata-mata untuk mencuba nasib berniaga... tapi aku sedar yang risikonya sgt besar.... Ya Allah, bantulah hambamu agar aku berjaya didunia dan di akhirat.... Insyaallah....

Sunday, April 24, 2011

wasiat raja-raja melayu

marilah kita laksanakan wasiat yang diamanahkan untuk kita... bangun melayu... hidupkan dan perkukuhkan kedudukan kita semula...

HAYATI DAN FAHAMI WASIAT INI...

* Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung Persekutuan Tanah Melayu (sekarang dikenali dengan nama Malaysia).
* Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, Tanah simpanan Melayu sehingga nisbah 50 peratus, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.
* Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kami serta harta milik kamu, kami tubuhkan Rejiman Askar Melayu selain untuk membanteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.
* Kami kekalkan dan kami jamin kerajaan dan kedaulatan raja-raja Melayu memerintah negara ini.
* Kami isytiharkan Islam adalah agama Persekutuan.
* Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah bahasa Melayu.
* Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada raja-raja Melayu untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain (kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

Wednesday, February 23, 2011

ujian lagi...!

aduhh...
segalanye datang serentak...
ntahla.. mungkin ini la balasan aku sebagai hamba Allah yg tidak mengingatiNya ketika senang..
segalanye menuju kearah kegagalan..
itu yg bermain kat kepala aku ni...
dugaan-dugaan besar yg dtg kat aku tak dapat ag aku nak imbangi.. hampir tersungkur aku..
dugaan menyebabkan perubahan..?? yup... sedikit perubahan ada pada aku...
putus harapan, x kuat smangat, takley nak motivasi diri sendiri dan takley wat keputusan..
tu perubahan negatif yg baru aku dapati dalam diri aku ni...
apa patut aku buat...??
aku da cuba.. tapi ketika aku baru nak tangkap rentak permainan msalah, dtg lagi masalah baru..
ya Allah..! tensi nye aku..!!

sekeliling macam tak perasan ape yg terjadi..
dorg tade masalah ke..?? or dorg belakon cam tade masalah..
semuanye bersuka ria.. gembira cam esok raya lagi...
eemmm...
mungkin gak tu perasaan aku je... ntahla.. perasaan yg rumit nak diungkaikan..
biarlah...

pada Allah aku berdoa...
pada Allah aku meminta...
pada Allah aku merayu...
pada Allah aku rendahkan diri...

Ya Allah...
aku mohon padaMu...
terangilah hidup aku...
sesungguhnya aku dalam kegelapan...
aku dalam kegagalan....
aku dalam kesusahan....

Ya Allah...
bantulah aku yang hina ini...
bantulah aku yang lupakanMu..
bantulah aku yang lemah ini...
bantulah aku yang alpa dan lupa akan siapa diriMu..

bantulah aku...
agar tiba lagi hari yang terang untuk aku keesokan hari..
amin~

semoga akan tiba masa aku nnt...

Tuesday, January 18, 2011

AkU HanYa MenCuba..

in puzzle.. =)
dirty wall but really kind person
im sad..
broga hill
split
senyum =)
agok...
uukk.. ukk...
biar bulan bicara sendiri...
wats up..

hanya mengisi masa lapang... punyai minat tapi tidak mempunyai masa.. enjoy..!


Thursday, September 30, 2010

all r poisonous

eemm... report... assignment... slide show... ol of it need commitment... wat shud i do..?? doing nothing..?? certainly not... abih..?? aku da tak mampu da... lembik da aku... UNISEL pun satu.... dari 2005 sampai skrg... menyusahkan aku je... kadang sbb komitmen ni la buat aku nak serender.. tapi aku tau... success need to sacrifice... tapi takley ke aku korbankan kambing or lembu tuk kejayaan kat dunia ni..?? heheheh~ memain lak aku ni... YA ALLAH.... plzz give me strength... i need dat strength... i need guidance... now...