Wednesday, February 23, 2011

ujian lagi...!

aduhh...
segalanye datang serentak...
ntahla.. mungkin ini la balasan aku sebagai hamba Allah yg tidak mengingatiNya ketika senang..
segalanye menuju kearah kegagalan..
itu yg bermain kat kepala aku ni...
dugaan-dugaan besar yg dtg kat aku tak dapat ag aku nak imbangi.. hampir tersungkur aku..
dugaan menyebabkan perubahan..?? yup... sedikit perubahan ada pada aku...
putus harapan, x kuat smangat, takley nak motivasi diri sendiri dan takley wat keputusan..
tu perubahan negatif yg baru aku dapati dalam diri aku ni...
apa patut aku buat...??
aku da cuba.. tapi ketika aku baru nak tangkap rentak permainan msalah, dtg lagi masalah baru..
ya Allah..! tensi nye aku..!!

sekeliling macam tak perasan ape yg terjadi..
dorg tade masalah ke..?? or dorg belakon cam tade masalah..
semuanye bersuka ria.. gembira cam esok raya lagi...
eemmm...
mungkin gak tu perasaan aku je... ntahla.. perasaan yg rumit nak diungkaikan..
biarlah...

pada Allah aku berdoa...
pada Allah aku meminta...
pada Allah aku merayu...
pada Allah aku rendahkan diri...

Ya Allah...
aku mohon padaMu...
terangilah hidup aku...
sesungguhnya aku dalam kegelapan...
aku dalam kegagalan....
aku dalam kesusahan....

Ya Allah...
bantulah aku yang hina ini...
bantulah aku yang lupakanMu..
bantulah aku yang lemah ini...
bantulah aku yang alpa dan lupa akan siapa diriMu..

bantulah aku...
agar tiba lagi hari yang terang untuk aku keesokan hari..
amin~

semoga akan tiba masa aku nnt...

3 comments:

  1. ujian Allah.. semoga tabah saygku..

    ReplyDelete
  2. itu adalah ujian Allah untuk hambanye di muka bumi ini en. yus...what is important we should be strong and patient in wade this life even though it hard for us...

    ReplyDelete
  3. Allah menduga kita,maknanya Allah sygkn kite...sabar,doa & tawakal :)

    ReplyDelete